REGULAMIN ORGANIZACYJNY
POWIATOWEGO INSPEKTORATU NADZORU BUDOWLANEGO
w STARACHOWICACH
Rozdział I
Postanowienia Ogólne
§ 1
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Starachowicach, utworzony na podstawie art. 40 ustawy z dnia 13 października 1998r. – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną - / Dz. U. Nr 133, poz. 872 z późn. zm./, jest jednostką organizacyjną stanowiącą aparat pomocniczy Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego
w Starachowicach wchodzącą w skład zespolonej administracji powiatowej w powiecie starachowickim.
§ 2
Zadania nadzoru budowlanego dla powiatu starachowickiego wykonuje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Starachowicach.
§ 3
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Starachowicach ma siedzibę
w Starachowicach przy ul. Jana Mrozowskiego 9 i obejmuje swym działaniem obszar powiatu starachowickiego.
§ 4
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Starachowicach jest jednocześnie kierownikiem Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Starachowicach za pomocą, którego wykonuje zadania ustawowe.
§ 5
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Starachowicach, jako kierownik Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Starachowicach wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do wszystkich pracowników Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Starachowicach.
§ 6
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Starachowicach działa na podstawie następujących aktów prawnych:
1. ustawy z 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane - /j.t. Dz. U. Nr 243 z 2010r., poz. 1623
z późn. zm./
2. niniejszego regulaminu.
§ 7
Regulamin określa szczegółową organizację, zakres działania oraz tryb pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Starachowicach, a także zakres działania poszczególnych stanowisk pracy Inspektoratu.
§ 8
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1. „Powiatowym Inspektorze” – należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora Nadzoru
Budowlanego w Starachowicach,
2. „Inspektoracie” - należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego
w Starachowicach.
Rozdział II
Zasady kierowania pracą Inspektoratu
§ 9
Pracą „Inspektoratu” kieruje „Powiatowy Inspektor” przy pomocy Głównego Księgowego.
§ 10
„Powiatowy Inspektor” sprawuje nadzór nad:
działalnością inspekcyjno-kontrolną, polegającą na wykonaniu inspekcji terenowej
w zakresie przebiegu procesu budowlanego i kontroli utrzymania obiektów budowlanych,
postępowaniami administracyjnymi, w zakresie przewidzianym przez Prawo budowlane
i Kodeks postępowania administracyjnego,
postępowaniami egzekucyjnymi w administracji,
postępowaniami wyjaśniającymi w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,
obsługą kadrową i finansową „Inspektoratu”,
prawidłowym współdziałaniem z organami administracji architektoniczno-budowlanej, organami kontroli państwowej, organami administracji rządowej, zespolonej
i samorządowej,
kontrolą wewnętrzną w „Inspektoracie”,
zapewnieniem przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych,
przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
gospodarowaniem mieniem „Inspektoratu”.
§ 11
1. Do wyłącznej kompetencji „Powiatowego Inspektora” należy:
podejmowanie decyzji i postanowień wynikających z przepisów Prawa budowlanego,
ustalanie regulaminów i zarządzeń wewnętrznych „Inspektoratu”,
zatwierdzanie planów kontroli,
udzielanie imiennych upoważnień pracownikom „Inspektoratu” do wykonywania inspekcji terenowej,
prowadzenie postępowania wyjaśniającego przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,
udzielanie imiennych upoważnień pracownikom „Inspektoratu” do podpisywania decyzji, postanowień oraz odpowiedzi na pisma wraz z określeniem przedmiotowego zakresu upoważnienia,
udzielenie upoważnień do reprezentowania „Powiatowego Inspektora”
w postępowaniach przed sądami powszechnymi i innymi organami administracji publicznej,
występowanie do organu samorządu zawodowego z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,
zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami „Inspektoratu”, dokonywanie przeszeregowań i awansów pracowników, ustalanie wysokości dodatków.
2. „Powiatowy Inspektor” może powoływać stałe i doraźne zespoły opiniodawcze i doradcze,
określając cel ich powstania, skład osobowy, zakres zadań i tryb działania.
§ 12
Podczas nieobecności „Powiatowego Inspektora” zastępuje go wskazany pracownik „Inspektoratu”, z wyłączeniem kompetencji, o której mowa w § 11 ust. 1, pkt 9.
§ 13
1. „Powiatowy Inspektor” podpisuje:
decyzje administracyjne, postanowienia oraz odpowiedzi, pisma i wystąpienia wynikające z zakresu kompetencji,
akty prawa wewnętrznego,
wystąpienia i sprawozdania kierowane do Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kielcach, Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego,
dokumenty finansowo-księgowe,
wystąpienia kierowane do organów administracji rządowej i publicznej oraz posłów
i senatorów,
odpowiedzi na skargi i wnioski.
2. Podczas nieobecności „Powiatowego Inspektora” dokumenty wymienione w ust. 1,
z wyjątkiem określonych w ust. 1 pkt 2 podpisuje osoba określona w § 12.
Rozdział III
Struktura organizacyjna Inspektoratu i zakres działania poszczególnych stanowisk
§ 14
W skład „Inspektoratu” wchodzą następujące stanowiska pracy:
wieloosobowe stanowisko pracy ds. inspekcji i orzecznictwa – starszy inspektor nadzoru budowlanego, inspektor nadzoru budowlanego,
jednoosobowe stanowisko ds. finansowo-księgowych – główny księgowy,
jednoosobowe stanowisko ds. administracyjno-kadrowych – inspektor ds. administracyjno-kadrowych.
§ 15
Do podstawowego zakresu działania wieloosobowego stanowiska pracy ds. inspekcji
i orzecznictwa – starszy inspektor nadzoru budowlanego, inspektor nadzoru budowlanego, należą zadania i obowiązki wynikające z ustawy „Prawo budowlane” i przepisów wykonawczych, a w szczególności:
prowadzenie postępowań w sprawie legalizacji obiektów budowlanych bez wymaganego pozwolenia na budowę, tj. przygotowywanie postanowień o wstrzymaniu robót, przygotowywanie postanowień o ustaleniu opłaty legalizacyjnej, przygotowywanie decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na wznowienie robót, przygotowanie decyzji o nakazie rozbiórki obiektu budowlanego lub jego części będącego w budowie albo wybudowanego bez wymaganego pozwolenia na budowę,
prowadzenie postępowań w sprawie legalizacji obiektów budowlanych wybudowanych bez wymaganego zgłoszenia tj. przygotowanie postanowienia
o wstrzymaniu robót, przygotowanie postanowienia o ustaleniu opłaty legalizacyjnej, przygotowanie postanowienia na dokończenie budowy, przygotowanie decyzji
o nakazie rozbiórki obiektu budowlanego lub jego części będącego w budowie albo wybudowanego bez zgłoszenia,
Prowadzenie postępowań w sprawie wstrzymania robót budowlanych
Przygotowanie decyzji o rozbiórce obiektu budowlanego lub jego części w przypadku wykonywania robót budowlanych pomimo wstrzymania ich wykonywania postanowieniem,
Przygotowywanie decyzji w odniesieniu do robót budowlanych wykonywanych bez wymaganego pozwolenia albo zgłoszenia, nie podlegających rozbiórce na podstawie art. 49a
6. Przygotowanie decyzji o przenoszeniu pozwolenia na wznowienie robót na nowego inwestora
7. Przyjmowanie zawiadomień o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych
8. Przyjmowanie zawiadomień o zmianie kierownika budowy, inspektora nadzoru inwestorskiego, projektanta sprawującego nadzór autorski
9. Przyjmowanie zawiadomień o zakończeniu budowy
10. Przygotowywanie postanowienia w sprawie wymierzenia kary za odstępstwo od zatwierdzonego projektu budowlanego lub naruszenie warunków pozwolenia na budowę
11. Przygotowywanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego
12. Przygotowywanie nakazów przeprowadzenia kontroli stanu technicznego obiektu budowlanego lub jego części, a także żądanie przedstawienia ekspertyzy w razie stwierdzenia, że stan ten jest nieodpowiedni
13. Przygotowywanie decyzji nakazujących usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości w użytkowanym obiekcie budowlanym
prowadzenie działalności inspekcyjno-kontrolnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
przygotowanie decyzji przeniesienia na rzecz innego podmiotu decyzji o pozwoleniu na wznowienie robót budowlanych,
prowadzenie postępowań w sprawie legalizacji obiektów budowlanych bez wymaganego pozwolenia na budowę, tj. przygotowywanie postanowień o wstrzymaniu robót, przygotowywanie postanowień o ustaleniu opłaty legalizacyjnej, przygotowywanie decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na wznowienie robót, przygotowanie decyzji o nakazie rozbiórki obiektu budowlanego lub jego części będącego w budowie albo wybudowanego bez wymaganego pozwolenia na budowę,
prowadzenie postępowań w sprawie legalizacji obiektów budowlanych wybudowanych bez wymaganego zgłoszenia tj. przygotowanie postanowienia
o wstrzymaniu robót, przygotowanie postanowienia o ustaleniu opłaty legalizacyjnej, przygotowanie postanowienia na dokończenie budowy, przygotowanie decyzji
o nakazie rozbiórki obiektu budowlanego lub jego części będącego w budowie albo wybudowanego bez zgłoszenia,
prowadzenie postępowań w sprawie robót budowlanych innych niż określone
w art. 48 ust. 1 lub w art. 49b ust. 1 ustawy Prawo budowlane z 1994r.,
tj. przygotowanie postanowień o wstrzymaniu robót budowlanych, przygotowanie decyzji o zaniechaniu dalszych robót budowlanych bądź rozbiórce obiektu budowlanego lub jego części, bądź doprowadzenie obiektu do stanu poprzedniego, przygotowanie decyzji nakładającej obowiązek wykonania określonych czynności lub robót budowlanych w celu doprowadzenia wykonanych robót budowlanych do stanu zgodnego z prawem, przygotowanie decyzji nakładającej obowiązek sporządzenia
i przedłużenia projektu zamiennego, przygotowanie projektu decyzji po sprawdzeniu wykonania obowiązku, przygotowanie decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu zamiennego,
prowadzenie postępowań w przypadku prowadzenia robót budowlanych – pomimo wstrzymania ich wykonywania,
przyjmowanie zawiadomień o zakończeniu budowy,
dokonywanie obowiązkowej kontroli po zakończeniu budowy obiektu budowlanego,
przygotowanie decyzji o pozwoleniu na użytkowaniu obiektu budowlanego,
przygotowanie nakazów przeprowadzenia kontroli stanu technicznego obiektu budowlanego lub jego części, a także żądanie przedstawienia ekspertyzy w razie stwierdzenia, że obiekt jest w nieodpowiednim stanie technicznym,
prowadzenie postępowań i przygotowanie decyzji nakazujących usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości w użytkowanym obiekcie budowlanym,
prowadzenie postępowań i przygotowanie decyzji o nakazie rozbiórki nieużytkowanego obiektu budowlanego lub niewykończonego obiektu nie nadającego się do remontu, odbudowy lub wykończenia,
prowadzenie postępowań i przygotowanie decyzji o nakazie opróżnienia bądź wyłączenia z użytkowania w całości lub w części budynku oraz zarządzanie czynności przewidzianych przepisami w razie bezpośredniej groźby zawalenia,
podejmowanie działań wynikających z przepisów prawa w sytuacji zastosowania niezbędnych środków zabezpieczających w celu usunięcia niebezpieczeństwa dla ludzi lub mienia,
przyjmowanie, analizowanie i przechowywanie protokołów z kontroli obiektu budowlanego oraz podejmowanie przewidzianych czynności interwencyjnych,
prowadzenie postępowań w sprawie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego bez wymaganego zgłoszenia tj. przygotowanie postanowienia
o wstrzymaniu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części i nałożenie obowiązku przedstawienia odpowiednich dokumentów, przygotowanie postanowienia o ustaleniu opłaty legalizacyjnej, przygotowanie decyzji nakazującej przywrócenie poprzedniego sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części,
prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawie przyczyn katastrof budowlanych, tj. przygotowanie materiałów do powołania komisji w celu ustalenia przyczyn
i okoliczności katastrofy, niezwłocznie zawiadomić o katastrofie budowlanej Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kielcach
oraz Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego, przygotowanie decyzji nakazującej zabezpieczenie miejsca katastrofy oraz obiektu budowlanego, który uległ katastrofie, uporządkowanie terenu lub wykonanie innych niezbędnych czynności i robót budowlanych, przygotowanie decyzji określającej zakres i termin wykonania niezbędnych robót w celu uporządkowania katastrofy i zabezpieczenia obiektu do czasu wykonania robót doprowadzających obiekt do stanu właściwego,
kontrola przestrzegania przepisów prawa budowlanego, a w szczególności:
1. kontrola zgodności wykonywania robót budowlanych z przepisami prawa
budowlanego, projektem budowlanym i warunkami określonymi w decyzji
o pozwoleniu na budowę,
2. sprawdzanie posiadanych właściwych uprawnień przez osoby pełniące samodzielne
funkcje techniczne w budownictwie,
3. sprawdzanie dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych,
kontrola stosowania przepisów prawa budowlanego, a w szczególności:
1. sprawdzanie wykonania obowiązków wynikających z decyzji, postanowień
wydawanych na podstawie przepisów prawa budowlanego,
przygotowanie wniosków w sprawie wszczęcia postępowania odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,
prowadzenie ewidencji rozpoczynanych i oddawanych do użytkowania obiektów budowlanych,
przygotowanie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego w administracji,
wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane - /j.t. Dz. U. Nr 243 z 2010r., poz. 1623 z późn. zm./ w zakresie właściwości „Powiatowego Inspektora” oraz aktów wykonawczych wydanych na podstawie w/w ustawy,
wykonywanie innych zadań zleconych przez „Powiatowego Inspektora”.
§ 16
Do zakresu jednoosobowego stanowiska ds. finansowo-księgowych – głównego księgowego należy:
1. Prowadzenie całości spraw związanych z rachunkowością, zobowiązaniami
podatkowymi, ubezpieczeniami i płacami jednostki.
2. Opracowanie, w porozumieniu ze Skarbnikiem Powiatu, zakładowego planu kont wraz
z zasadami rachunkowości oraz przedłożenie go do zatwierdzenia.
3. Prowadzenie ksiąg rachunkowych.
4. Wycena aktywów i pasywów.
5. Przestrzeganie instrukcji obiegu kontroli dokumentów, kasowej i inwentaryzacji.
6. Opracowanie i przedłożenie do zatwierdzenia rocznego planu amortyzacji składników
majątku trwałego oraz planu inwentaryzacji majątku.
7. Sporządzenie i przedłożenie do zatwierdzenia raportów dotyczących:
8. Sporządzanie wymaganych sprawozdań, miesięcznych, kwartalnych, półrocznych
i rocznych.
9. Sprawowanie kontroli formalno-prawnej, merytorycznej i rachunkowej wszystkich
dowodów księgowych oraz innych dokumentów powodujących skutki finansowe.
10. Kontrola dowodów księgowych i ich dekretacja potwierdzona własnoręcznym
podpisem.
11. Organizacja i nadzór przebiegu inwentaryzacji składników majątku oraz sprawdzenie
rozliczeń poinwentaryzacyjnych.
12. Terminowa regulacja zobowiązań publicznoprawnych (podatkowych, celnych,
ubezpieczeniowych).
13. Organizacja i prowadzenie ewidencji księgowej techniką komputerową
w wymaganym zakresie.
14. Organizacja i prowadzenie ewidencji podatkowej i związanej z nią dokumentacji
rozliczeniowej.
15. Organizacja rachuby płac z pełną dokumentacją i ewidencją dla celów kosztowych,
podatkowych i ubezpieczeń społecznych.
16. Zapewnienie terminowej wypłaty należnych wynagrodzeń dla pracowników jednostki
i osób zatrudnionych na umowy cywilnoprawne.
17. Sporządzanie bilansu, rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej.
18. Wydawanie zaświadczeń o wysokości zarobków i zatrudnieniu.
19. Prowadzenie dokumentacji i ewidencji eksploatacji samochodu służbowego.
20. Prowadzenie akt osobowych pracowników Inspektoratu.
21. Prowadzenie spraw socjalnych pracowników.
22. Prowadzenie dokumentacji z zakresu danych osobowych.
23. Wykonywanie innych czynności zleconych przez „Powiatowego Inspektora”.
§ 17
Do zakresu działania jednoosobowego stanowiska ds. administracyjno-kadrowych należy obsługa organizacyjna i administracyjna oraz obsługa kadrowa „Inspektoratu”,
a w szczególności:
1. Prowadzenie całości spraw administracyjno – kadrowych „Inspektoratu”.
2. Prowadzenie akt osobowych pracowników „Inspektoratu”.
3. Organizowanie i koordynowanie szkoleń pracowników.
4. Współdziałanie z Głównym Księgowym w planowaniu i realizacji wydatków osobowych.
5. Prowadzenie spraw socjalnych pracowników.
6. Prowadzenie dokumentacji z zakresu danych osobowych.
7. Sporządzanie wymaganych sprawozdań, miesięcznych, kwartalnych, półrocznych
i rocznych.
8. Organizacja i prowadzenie ewidencji administracyjno – kadrowej techniką
komputerową w wymaganym zakresie.
9. Wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu.
10. Wykonywanie innych czynności zleconych przez „Powiatowego Inspektora”.
Rozdział IV
Zasady udostępniania informacji publicznej
§ 18
Podlegają upublicznieniu informacje o:
organach władzy publicznej – w tym o ich statusie prawnym, organizacji, kompetencjach, majątku, osobach sprawujących w nich funkcje i ich kompetencjach;
zasadach funkcjonowania organów władzy publicznej – w tym o sposobach załatwiania spraw, stanie przyjmowanych spraw i kolejności ich załatwiania, prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach;
danych publicznych – w tym dokumentach urzędowych, stanowiskach w sprawach publicznych zajętych przez organy władzy publicznej i przez funkcjonariuszy publicznych w rozumieniu przepisów Kodeksu karnego (art. 6 ust. 1 pkt 4b), treści wystąpień i ocen dokonywanych przez organy władzy publicznej, dokumentacji przebiegu i efektów kontroli oraz wystąpienia, stanowiska, wnioski i opinie podmiotów ją przeprowadzających;
majątku publicznym.
§ 19
Udostępnienie informacji publicznej następuje poprzez:
ogłaszanie w internetowym Biuletynie Informacji Publicznej;
udostępnianie na wniosek zainteresowanego;
wyłożenie w powszechnie dostępnym miejscu.
§ 20
Informacja publiczna, która nie jest udostępniana w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostępniana na wniosek zainteresowanego.
Udostępnienie informacji na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż
w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli nie można udzielić odpowiedzi w przewidzianym terminie, należy powiadomić wnioskodawcę w tym terminie, o powodach opóźnienia w przekazaniu informacji oraz o nowym terminie, nie dłużej jednak niż 2 miesiące.
Jeżeli informacja może być przekazana niezwłocznie, w formie ustnej lub pisemnej, osoba występująca o informację nie składa pisemnego wniosku.
Udzielając informacji Inspektorat ma obowiązek umożliwić jej skopiowanie, wydrukowanie, przesłanie lub przeniesienie na powszechnie używany nośnik informacji.
§ 21
Odmowa udzielenia informacji może nastąpić ze względu na ochronę danych osobowych, prawo do prywatności, tajemnicę państwową, służbową, skarbową oraz statystyczną.
Odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej.
Odwołanie od decyzji rozpoznaje się w terminie 14 dni.
§ 22
Wnioski o udostępniane informacje publiczne rejestruje się w prowadzonym przez pracownika ds. administracyjno-kadrowych „Rejestrze spraw załatwianych
w zakresie udostępniania informacji publicznej”.
Rozdział V
Uprawnienia i obowiązki pracowników
§ 23
Pracownicy „Inspektoratu” załatwiający lub przygotowujący określone sprawy są zobowiązani i ponoszą odpowiedzialność za:
dokładną znajomość obowiązujących przepisów prawa w powierzonych im zadaniach;
właściwe stosowanie przepisów prawa proceduralnego i materialnego oraz instrukcji kancelaryjnej;
terminowość załatwianych spraw;
bezbłędne i prawidłowe przytaczanie w projektach odpowiedzi nazw, imion i nazwisk, obliczeń cyfrowych, danych statystycznych i innych danych;
prawidłowe ewidencjonowanie i przechowywanie akt sprawy, zbiorów zarządzeń, rejestrów i spisów, pomocy urzędowych oraz wyposażenia biurowego;
pogłębianie wiedzy i podnoszenie kwalifikacji zawodowych;
zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej;
przestrzeganie innych przepisów obowiązujących powszechnie w miejscu pracy.
§ 24
Pracownicy Inspektoratu zobowiązani są do przestrzegania przepisów ustawy o służbie cywilnej, Kodeksu pracy, Kodeksu Etyki Służby Cywilnej.
§ 25
Do wspólnych zadań stanowisk pracy należy:
wykonywanie kontroli zarządczej;
wykonywanie zadań z zachowaniem kryteriów celowości, legalności, rzetelności
i gospodarności;
wykonywanie zadań obronnych, zaradzania kryzysowego i obrony cywilnej wynikających z opracowanych planów;
współdziałanie w realizacji przedsięwzięć związanych z przygotowaniem systemu kierowania, w tym przygotowanie do wykonywania zadań w składzie Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz funkcjonowania na stanowiskach kierowania;
wykonywanie zadań w zakresie zapobiegania zagrożeniu życia, zdrowia lub mienia oraz zagrożeniom środowiska, bezpieczeństwa powszechnego i porządku publicznego, zapobiegania klęskom żywiołowym i innym nadzwyczajnym zagrożeniom oraz zwalczania i usuwania ich skutków na zasadach określonych w ustawach.
§ 26
1. Podstawowe prawa i obowiązki pracowników określają przepisy:
ustawy z dnia 16 września 1982r. o pracownikach urzędów państwowych /j.t. Dz. U.
z 2001r. Nr 86, poz. 953 z późn. zm./,
ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy /j.t. Dz. U. z 1998r. Nr 21, poz. 94
z późn. zm./,
ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o służbie cywilnej /Dz. U. Nr 227, poz. 1505 z późn. zm./,
regulaminu pracy „Inspektoratu”.
2. Szczegółowe zakresy czynności pracowników „Inspektoratu” określa „Powiatowy
Inspektor”. Podpisany przez pracownika zakres czynności włącza się do akt osobowych
pracownika.
Rozdział VI
Postanowienia końcowe
§ 27
Traci moc Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru w Starachowicach zatwierdzony przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Starachowicach.
§ 28
Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez „Powiatowego Inspektora”.
Zatwierdzam:
Starachowice, dnia 3 sierpnia 2012r.
Powiatowy Inspektor
Nadzoru Budowlanego
Elżbieta Szafarczyk