Starachowice, 2013-06-03

ANEKS

do Regulaminu Organizacyjnego

Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Starachowicach
wprowadzonego Zarządzeniem Nr 2/2012
z dnia 3 sierpnia 2012r.


§ 1

Zgodnie z § 13 ust. 1 pkt 2 Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Starachowicach, zwanym dalej „Regulaminem”,wprowadza się następujące zmiany:

w § 3 wyrazy „ul. Jana Mrozowskiego 9” zastępuje się wyrazami
„ul. inż. Władysława Rogowskiego 14”.

§ 2

Pozostałe postanowienia Regulaminu pozostają bez zmian.

§ 3

Zmiany do Regulaminu określone w § 1 wchodzą w życiez dniem podpisania.

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

POWIATOWEGO INSPEKTORATU NADZORU BUDOWLANEGO

w STARACHOWICACH

Rozdział I

Postanowienia Ogólne

§ 1

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Starachowicach, utworzony na podstawie art. 40 ustawy z dnia 13 października 1998r. – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną - / Dz. U. Nr 133, poz. 872 z późn. zm./, jest jednostką organizacyjną stanowiącą aparat pomocniczy Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego
w Starachowicach wchodzącą w skład zespolonej administracji powiatowej w powiecie starachowickim.

§ 2

Zadania nadzoru budowlanego dla powiatu starachowickiego wykonuje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Starachowicach.

§ 3

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Starachowicach ma siedzibę
w Starachowicach przy ul. Jana Mrozowskiego 9 i obejmuje swym działaniem obszar powiatu starachowickiego.

§ 4

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Starachowicach jest jednocześnie kierownikiem Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Starachowicach za pomocą, którego wykonuje zadania ustawowe.

§ 5

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Starachowicach, jako kierownik Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Starachowicach wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do wszystkich pracowników Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Starachowicach.

§ 6

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Starachowicach działa na podstawie następujących aktów prawnych:

1. ustawy z 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane - /j.t. Dz. U. Nr 243 z 2010r., poz. 1623
z późn. zm./

2. niniejszego regulaminu.

§ 7

Regulamin określa szczegółową organizację, zakres działania oraz tryb pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Starachowicach, a także zakres działania poszczególnych stanowisk pracy Inspektoratu.

§ 8

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1. „Powiatowym Inspektorze” – należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora Nadzoru
Budowlanego w Starachowicach,

2. „Inspektoracie” - należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego
w Starachowicach.

Rozdział II

Zasady kierowania pracą Inspektoratu

§ 9

Pracą „Inspektoratu” kieruje „Powiatowy Inspektor” przy pomocy Głównego Księgowego.

§ 10

Powiatowy Inspektor” sprawuje nadzór nad:

  1. działalnością inspekcyjno-kontrolną, polegającą na wykonaniu inspekcji terenowej
    w zakresie przebiegu procesu budowlanego i kontroli utrzymania obiektów budowlanych,

  2. postępowaniami administracyjnymi, w zakresie przewidzianym przez Prawo budowlane
    i Kodeks postępowania administracyjnego,

  3. postępowaniami egzekucyjnymi w administracji,

  4. postępowaniami wyjaśniającymi w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,

  5. obsługą kadrową i finansową „Inspektoratu”,

  6. prawidłowym współdziałaniem z organami administracji architektoniczno-budowlanej, organami kontroli państwowej, organami administracji rządowej, zespolonej
    i samorządowej,

  7. kontrolą wewnętrzną w „Inspektoracie”,

  8. zapewnieniem przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych,

  9. przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,

  10. gospodarowaniem mieniem „Inspektoratu”.

§ 11

1. Do wyłącznej kompetencji „Powiatowego Inspektora” należy:

  1. podejmowanie decyzji i postanowień wynikających z przepisów Prawa budowlanego,

  2. ustalanie regulaminów i zarządzeń wewnętrznych „Inspektoratu”,

  3. zatwierdzanie planów kontroli,

  4. udzielanie imiennych upoważnień pracownikom „Inspektoratu” do wykonywania inspekcji terenowej,

  5. prowadzenie postępowania wyjaśniającego przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,

  6. udzielanie imiennych upoważnień pracownikom „Inspektoratu” do podpisywania decyzji, postanowień oraz odpowiedzi na pisma wraz z określeniem przedmiotowego zakresu upoważnienia,

  7. udzielenie upoważnień do reprezentowania „Powiatowego Inspektora”
    w postępowaniach przed sądami powszechnymi i innymi organami administracji publicznej,

  8. występowanie do organu samorządu zawodowego z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,

  9. zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami „Inspektoratu”, dokonywanie przeszeregowań i awansów pracowników, ustalanie wysokości dodatków.

2. „Powiatowy Inspektor” może powoływać stałe i doraźne zespoły opiniodawcze i doradcze,
określając cel ich powstania, skład osobowy, zakres zadań i tryb działania.

§ 12

Podczas nieobecności „Powiatowego Inspektora” zastępuje go wskazany pracownik „Inspektoratu”, z wyłączeniem kompetencji, o której mowa w § 11 ust. 1, pkt 9.

§ 13

1. „Powiatowy Inspektor” podpisuje:

  1. decyzje administracyjne, postanowienia oraz odpowiedzi, pisma i wystąpienia wynikające z zakresu kompetencji,

  2. akty prawa wewnętrznego,

  3. wystąpienia i sprawozdania kierowane do Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kielcach, Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego,

  4. dokumenty finansowo-księgowe,

  5. wystąpienia kierowane do organów administracji rządowej i publicznej oraz posłów
    i senatorów,

  6. odpowiedzi na skargi i wnioski.

2. Podczas nieobecności „Powiatowego Inspektora” dokumenty wymienione w ust. 1,
z wyjątkiem określonych w ust. 1 pkt 2 podpisuje osoba określona w § 12.

Rozdział III

Struktura organizacyjna Inspektoratu i zakres działania poszczególnych stanowisk

§ 14

W skład „Inspektoratu” wchodzą następujące stanowiska pracy:

  1. wieloosobowe stanowisko pracy ds. inspekcji i orzecznictwa – starszy inspektor nadzoru budowlanego, inspektor nadzoru budowlanego,

  2. jednoosobowe stanowisko ds. finansowo-księgowych – główny księgowy,

  3. jednoosobowe stanowisko ds. administracyjno-kadrowych – inspektor ds. administracyjno-kadrowych.

§ 15

Do podstawowego zakresu działania wieloosobowego stanowiska pracy ds. inspekcji
i orzecznictwa – starszy inspektor nadzoru budowlanego, inspektor nadzoru budowlanego, należą zadania i obowiązki wynikające z ustawy „Prawo budowlane” i przepisów wykonawczych, a w szczególności:

  1. prowadzenie postępowań w sprawie legalizacji obiektów budowlanych bez wymaganego pozwolenia na budowę, tj. przygotowywanie postanowień o wstrzymaniu robót, przygotowywanie postanowień o ustaleniu opłaty legalizacyjnej, przygotowywanie decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na wznowienie robót, przygotowanie decyzji o nakazie rozbiórki obiektu budowlanego lub jego części będącego w budowie albo wybudowanego bez wymaganego pozwolenia na budowę,

  2. prowadzenie postępowań w sprawie legalizacji obiektów budowlanych wybudowanych bez wymaganego zgłoszenia tj. przygotowanie postanowienia
    o wstrzymaniu robót, przygotowanie postanowienia o ustaleniu opłaty legalizacyjnej, przygotowanie postanowienia na dokończenie budowy, przygotowanie decyzji
    o nakazie rozbiórki obiektu budowlanego lub jego części będącego w budowie albo wybudowanego bez zgłoszenia,

  3. Prowadzenie postępowań w sprawie wstrzymania robót budowlanych

  4. Przygotowanie decyzji o rozbiórce obiektu budowlanego lub jego części w przypadku wykonywania robót budowlanych pomimo wstrzymania ich wykonywania postanowieniem,

  5. Przygotowywanie decyzji w odniesieniu do robót budowlanych wykonywanych bez wymaganego pozwolenia albo zgłoszenia, nie podlegających rozbiórce na podstawie art. 49a

6. Przygotowanie decyzji o przenoszeniu pozwolenia na wznowienie robót na nowego inwestora

7. Przyjmowanie zawiadomień o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych

8. Przyjmowanie zawiadomień o zmianie kierownika budowy, inspektora nadzoru inwestorskiego, projektanta sprawującego nadzór autorski

9. Przyjmowanie zawiadomień o zakończeniu budowy

10. Przygotowywanie postanowienia w sprawie wymierzenia kary za odstępstwo od zatwierdzonego projektu budowlanego lub naruszenie warunków pozwolenia na budowę

11. Przygotowywanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego

12. Przygotowywanie nakazów przeprowadzenia kontroli stanu technicznego obiektu budowlanego lub jego części, a także żądanie przedstawienia ekspertyzy w razie stwierdzenia, że stan ten jest nieodpowiedni

13. Przygotowywanie decyzji nakazujących usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości w użytkowanym obiekcie budowlanym

  1. prowadzenie działalności inspekcyjno-kontrolnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,

  2. przygotowanie decyzji przeniesienia na rzecz innego podmiotu decyzji o pozwoleniu na wznowienie robót budowlanych,

  3. prowadzenie postępowań w sprawie legalizacji obiektów budowlanych bez wymaganego pozwolenia na budowę, tj. przygotowywanie postanowień o wstrzymaniu robót, przygotowywanie postanowień o ustaleniu opłaty legalizacyjnej, przygotowywanie decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na wznowienie robót, przygotowanie decyzji o nakazie rozbiórki obiektu budowlanego lub jego części będącego w budowie albo wybudowanego bez wymaganego pozwolenia na budowę,

  4. prowadzenie postępowań w sprawie legalizacji obiektów budowlanych wybudowanych bez wymaganego zgłoszenia tj. przygotowanie postanowienia
    o wstrzymaniu robót, przygotowanie postanowienia o ustaleniu opłaty legalizacyjnej, przygotowanie postanowienia na dokończenie budowy, przygotowanie decyzji
    o nakazie rozbiórki obiektu budowlanego lub jego części będącego w budowie albo wybudowanego bez zgłoszenia,

  5. prowadzenie postępowań w sprawie robót budowlanych innych niż określone
    w art. 48 ust. 1 lub w art. 49b ust. 1 ustawy Prawo budowlane z 1994r.,
    tj. przygotowanie postanowień o wstrzymaniu robót budowlanych, przygotowanie decyzji o zaniechaniu dalszych robót budowlanych bądź rozbiórce obiektu budowlanego lub jego części, bądź doprowadzenie obiektu do stanu poprzedniego, przygotowanie decyzji nakładającej obowiązek wykonania określonych czynności lub robót budowlanych w celu doprowadzenia wykonanych robót budowlanych do stanu zgodnego z prawem, przygotowanie decyzji nakładającej obowiązek sporządzenia
    i przedłużenia projektu zamiennego, przygotowanie projektu decyzji po sprawdzeniu wykonania obowiązku, przygotowanie decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu zamiennego,

  6. prowadzenie postępowań w przypadku prowadzenia robót budowlanych – pomimo wstrzymania ich wykonywania,

  7. przyjmowanie zawiadomień o zakończeniu budowy,

  8. dokonywanie obowiązkowej kontroli po zakończeniu budowy obiektu budowlanego,

  9. przygotowanie decyzji o pozwoleniu na użytkowaniu obiektu budowlanego,

  10. przygotowanie nakazów przeprowadzenia kontroli stanu technicznego obiektu budowlanego lub jego części, a także żądanie przedstawienia ekspertyzy w razie stwierdzenia, że obiekt jest w nieodpowiednim stanie technicznym,

  11. prowadzenie postępowań i przygotowanie decyzji nakazujących usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości w użytkowanym obiekcie budowlanym,

  12. prowadzenie postępowań i przygotowanie decyzji o nakazie rozbiórki nieużytkowanego obiektu budowlanego lub niewykończonego obiektu nie nadającego się do remontu, odbudowy lub wykończenia,

  13. prowadzenie postępowań i przygotowanie decyzji o nakazie opróżnienia bądź wyłączenia z użytkowania w całości lub w części budynku oraz zarządzanie czynności przewidzianych przepisami w razie bezpośredniej groźby zawalenia,

  14. podejmowanie działań wynikających z przepisów prawa w sytuacji zastosowania niezbędnych środków zabezpieczających w celu usunięcia niebezpieczeństwa dla ludzi lub mienia,

  15. przyjmowanie, analizowanie i przechowywanie protokołów z kontroli obiektu budowlanego oraz podejmowanie przewidzianych czynności interwencyjnych,

  16. prowadzenie postępowań w sprawie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego bez wymaganego zgłoszenia tj. przygotowanie postanowienia
    o wstrzymaniu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części i nałożenie obowiązku przedstawienia odpowiednich dokumentów, przygotowanie postanowienia o ustaleniu opłaty legalizacyjnej, przygotowanie decyzji nakazującej przywrócenie poprzedniego sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części,

  17. prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawie przyczyn katastrof budowlanych, tj. przygotowanie materiałów do powołania komisji w celu ustalenia przyczyn
    i okoliczności katastrofy, niezwłocznie zawiadomić o katastrofie budowlanej Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kielcach
    oraz Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego, przygotowanie decyzji nakazującej zabezpieczenie miejsca katastrofy oraz obiektu budowlanego, który uległ katastrofie, uporządkowanie terenu lub wykonanie innych niezbędnych czynności i robót budowlanych, przygotowanie decyzji określającej zakres i termin wykonania niezbędnych robót w celu uporządkowania katastrofy i zabezpieczenia obiektu do czasu wykonania robót doprowadzających obiekt do stanu właściwego,

  18. kontrola przestrzegania przepisów prawa budowlanego, a w szczególności:

1. kontrola zgodności wykonywania robót budowlanych z przepisami prawa
budowlanego, projektem budowlanym i warunkami określonymi w decyzji
o pozwoleniu na budowę,

2. sprawdzanie posiadanych właściwych uprawnień przez osoby pełniące samodzielne
funkcje techniczne w budownictwie,

3. sprawdzanie dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych,

  1. kontrola stosowania przepisów prawa budowlanego, a w szczególności:

1. sprawdzanie wykonania obowiązków wynikających z decyzji, postanowień
wydawanych na podstawie przepisów prawa budowlanego,

  1. przygotowanie wniosków w sprawie wszczęcia postępowania odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,

  2. prowadzenie ewidencji rozpoczynanych i oddawanych do użytkowania obiektów budowlanych,

  3. przygotowanie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego w administracji,

  4. wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane - /j.t. Dz. U. Nr 243 z 2010r., poz. 1623 z późn. zm./ w zakresie właściwości „Powiatowego Inspektora” oraz aktów wykonawczych wydanych na podstawie w/w ustawy,

  5. wykonywanie innych zadań zleconych przez „Powiatowego Inspektora”.

§ 16

Do zakresu jednoosobowego stanowiska ds. finansowo-księgowych – głównego księgowego należy:

1. Prowadzenie całości spraw związanych z rachunkowością, zobowiązaniami
podatkowymi, ubezpieczeniami i płacami jednostki. 

2. Opracowanie, w porozumieniu ze Skarbnikiem Powiatu, zakładowego planu kont wraz
z zasadami rachunkowości oraz przedłożenie go do zatwierdzenia. 

3. Prowadzenie ksiąg rachunkowych. 

4. Wycena aktywów i pasywów. 

5. Przestrzeganie instrukcji obiegu kontroli dokumentów, kasowej i inwentaryzacji. 

6. Opracowanie i przedłożenie do zatwierdzenia rocznego planu amortyzacji składników
majątku trwałego oraz planu inwentaryzacji majątku. 

7. Sporządzenie i przedłożenie do zatwierdzenia raportów dotyczących: 

  • stanu środków pieniężnych – co miesiąc, 

  • stanu należności i zobowiązań – co miesiąc.

8. Sporządzanie wymaganych sprawozdań, miesięcznych, kwartalnych, półrocznych
i rocznych.

9. Sprawowanie kontroli formalno-prawnej, merytorycznej i rachunkowej wszystkich
dowodów księgowych oraz innych dokumentów powodujących skutki finansowe.

10. Kontrola dowodów księgowych i ich dekretacja potwierdzona własnoręcznym
podpisem.

11. Organizacja i nadzór przebiegu inwentaryzacji składników majątku oraz sprawdzenie
rozliczeń poinwentaryzacyjnych.

12. Terminowa regulacja zobowiązań publicznoprawnych (podatkowych, celnych,
ubezpieczeniowych).

13. Organizacja i prowadzenie ewidencji księgowej techniką komputerową
w wymaganym zakresie.

14. Organizacja i prowadzenie ewidencji podatkowej i związanej z nią dokumentacji
rozliczeniowej.

15. Organizacja rachuby płac z pełną dokumentacją i ewidencją dla celów kosztowych,
podatkowych i ubezpieczeń społecznych.

16. Zapewnienie terminowej wypłaty należnych wynagrodzeń dla pracowników jednostki
i osób zatrudnionych na umowy cywilnoprawne.

17. Sporządzanie bilansu, rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej.

18. Wydawanie zaświadczeń o wysokości zarobków i zatrudnieniu.

19. Prowadzenie dokumentacji i ewidencji eksploatacji samochodu służbowego.

20. Prowadzenie akt osobowych pracowników Inspektoratu.

21. Prowadzenie spraw socjalnych pracowników.

22. Prowadzenie dokumentacji z zakresu danych osobowych.

23. Wykonywanie innych czynności zleconych przez „Powiatowego Inspektora”.

§ 17

Do zakresu działania jednoosobowego stanowiska ds. administracyjno-kadrowych należy obsługa organizacyjna i administracyjna oraz obsługa kadrowa „Inspektoratu”,
a w szczególności:

1. Prowadzenie całości spraw administracyjno – kadrowych „Inspektoratu”.

2. Prowadzenie akt osobowych pracowników „Inspektoratu”.

3. Organizowanie i koordynowanie szkoleń pracowników. 

4. Współdziałanie z Głównym Księgowym w planowaniu i realizacji wydatków osobowych. 

5. Prowadzenie spraw socjalnych pracowników.

6. Prowadzenie dokumentacji z zakresu danych osobowych.

7. Sporządzanie wymaganych sprawozdań, miesięcznych, kwartalnych, półrocznych

i rocznych.

8. Organizacja i prowadzenie ewidencji administracyjno – kadrowej techniką
komputerową w wymaganym zakresie.

9. Wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu.

10. Wykonywanie innych czynności zleconych przez „Powiatowego Inspektora”.

Rozdział IV

Zasady udostępniania informacji publicznej

§ 18

Podlegają upublicznieniu informacje o:

  1. organach władzy publicznej – w tym o ich statusie prawnym, organizacji, kompetencjach, majątku, osobach sprawujących w nich funkcje i ich kompetencjach;

  2. zasadach funkcjonowania organów władzy publicznej – w tym o sposobach załatwiania spraw, stanie przyjmowanych spraw i kolejności ich załatwiania, prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach;

  3. danych publicznych – w tym dokumentach urzędowych, stanowiskach w sprawach publicznych zajętych przez organy władzy publicznej i przez funkcjonariuszy publicznych w rozumieniu przepisów Kodeksu karnego (art. 6 ust. 1 pkt 4b), treści wystąpień i ocen dokonywanych przez organy władzy publicznej, dokumentacji przebiegu i efektów kontroli oraz wystąpienia, stanowiska, wnioski i opinie podmiotów ją przeprowadzających;

  4. majątku publicznym.

§ 19

Udostępnienie informacji publicznej następuje poprzez:

  1. ogłaszanie w internetowym Biuletynie Informacji Publicznej;

  2. udostępnianie na wniosek zainteresowanego;

  3. wyłożenie w powszechnie dostępnym miejscu.

§ 20

  1. Informacja publiczna, która nie jest udostępniana w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostępniana na wniosek zainteresowanego.

  2. Udostępnienie informacji na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż
    w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.

  3. Jeżeli nie można udzielić odpowiedzi w przewidzianym terminie, należy powiadomić wnioskodawcę w tym terminie, o powodach opóźnienia w przekazaniu informacji oraz o nowym terminie, nie dłużej jednak niż 2 miesiące.

  4. Jeżeli informacja może być przekazana niezwłocznie, w formie ustnej lub pisemnej, osoba występująca o informację nie składa pisemnego wniosku.

  5. Udzielając informacji Inspektorat ma obowiązek umożliwić jej skopiowanie, wydrukowanie, przesłanie lub przeniesienie na powszechnie używany nośnik informacji.

§ 21

  1. Odmowa udzielenia informacji może nastąpić ze względu na ochronę danych osobowych, prawo do prywatności, tajemnicę państwową, służbową, skarbową oraz statystyczną.

  2. Odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej.

  3. Odwołanie od decyzji rozpoznaje się w terminie 14 dni.

§ 22

Wnioski o udostępniane informacje publiczne rejestruje się w prowadzonym przez pracownika ds. administracyjno-kadrowych „Rejestrze spraw załatwianych
w zakresie udostępniania informacji publicznej”.

Rozdział V

Uprawnienia i obowiązki pracowników

§ 23

Pracownicy „Inspektoratu” załatwiający lub przygotowujący określone sprawy są zobowiązani i ponoszą odpowiedzialność za:

  1. dokładną znajomość obowiązujących przepisów prawa w powierzonych im zadaniach;

  2. właściwe stosowanie przepisów prawa proceduralnego i materialnego oraz instrukcji kancelaryjnej;

  3. terminowość załatwianych spraw;

  4. bezbłędne i prawidłowe przytaczanie w projektach odpowiedzi nazw, imion i nazwisk, obliczeń cyfrowych, danych statystycznych i innych danych;

  5. prawidłowe ewidencjonowanie i przechowywanie akt sprawy, zbiorów zarządzeń, rejestrów i spisów, pomocy urzędowych oraz wyposażenia biurowego;

  6. pogłębianie wiedzy i podnoszenie kwalifikacji zawodowych;

  7. zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej;

  8. przestrzeganie innych przepisów obowiązujących powszechnie w miejscu pracy.

§ 24

Pracownicy Inspektoratu zobowiązani są do przestrzegania przepisów ustawy o służbie cywilnej, Kodeksu pracy, Kodeksu Etyki Służby Cywilnej.

§ 25

Do wspólnych zadań stanowisk pracy należy:

  1. wykonywanie kontroli zarządczej;

  2. wykonywanie zadań z zachowaniem kryteriów celowości, legalności, rzetelności
    i gospodarności;

  3. wykonywanie zadań obronnych, zaradzania kryzysowego i obrony cywilnej wynikających z opracowanych planów;

  4. współdziałanie w realizacji przedsięwzięć związanych z przygotowaniem systemu kierowania, w tym przygotowanie do wykonywania zadań w składzie Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz funkcjonowania na stanowiskach kierowania;

  5. wykonywanie zadań w zakresie zapobiegania zagrożeniu życia, zdrowia lub mienia oraz zagrożeniom środowiska, bezpieczeństwa powszechnego i porządku publicznego, zapobiegania klęskom żywiołowym i innym nadzwyczajnym zagrożeniom oraz zwalczania i usuwania ich skutków na zasadach określonych w ustawach.

§ 26

1. Podstawowe prawa i obowiązki pracowników określają przepisy:

  1. ustawy z dnia 16 września 1982r. o pracownikach urzędów państwowych /j.t. Dz. U.
    z 2001r. Nr 86, poz. 953 z późn. zm./,

  2. ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy /j.t. Dz. U. z 1998r. Nr 21, poz. 94
    z późn. zm./,

  3. ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o służbie cywilnej /Dz. U. Nr 227, poz. 1505 z późn. zm./,

  4. regulaminu pracy „Inspektoratu”.

2. Szczegółowe zakresy czynności pracowników „Inspektoratu” określa „Powiatowy
Inspektor”. Podpisany przez pracownika zakres czynności włącza się do akt osobowych
pracownika.

Rozdział VI

Postanowienia końcowe

§ 27

Traci moc Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru w Starachowicach zatwierdzony przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Starachowicach.

§ 28

Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez „Powiatowego Inspektora”.

Zatwierdzam:

Starachowice, dnia 3 sierpnia 2012r.

Powiatowy Inspektor

Nadzoru Budowlanego

Elżbieta Szafarczyk